Új utak a mobil energia ellátás felé ...
Mobil energiaellátás már rég általánossá, sőt elengedhetetlenné vált számos területen. Korlátozott mértékben állnak rendelkezésre fosszilis energiaforrások, egyre fontosabb az új technológiák használata.
Függetlenül attól, hogy mobil telefonokról, laptopokról vagy a digitáis fényképezőgépek világáról beszélünk, hol lenne a forma és a funkció az energiatároló eszközök belső használata nélkül?
Tekintettel arra a tényre, hogy korlátozott mértékben állnak rendelkezésre fosszilis energiaforrások, egyre fontosabb az olyan új technológiák használata, mint például a hibrid járművek alkalmazása a közlekedésben.
A legújabb fejlesztések úgy mutatják be a hibrideket, mint egy belső égésű motor, mint fő energiaforrás kombinálását egy elektromos géppel, amely akkumulátorban, üzemanyagcellában vagy SuperCup eszközben tárolja az energiát.
A kizárólag villamos energiával hajtott gépkocsik nagy valószínűséggel a következő lépést jelentik majd az autó fejlesztésében. A meglévő berendezések többnyire nikkel-fémhidrid akkumulátort használnak, bár a lítium-ion akkumulátorok már hosszú ideje elterjedtek a mobil telefonokban és a hordozható számítógépekben.
A lítium-ion akkumulátor is olyan energiaforrás, ami a jövő hibridhajtásában kaphat szerepet, mivel magas a cellafeszültsége, a teljesítmény- és energiasűrűsége.
Előnyös a hőstabilitásuk, a kisütési periódusban állandó feszültségszintjük és az a tény, hogy nem mutatnak memória hatást.
Az ügyfelek és a környezet biztonsága szintén fontos szerepet kap a jövőbeli gépkocsik gyártásában. Ez az oka annak, hogy 2003 óta kötelező biztonsági szabványokat vezettek be a lítium-ion akkumulátorokra.
Úgy gondoljuk, hogy ezeknek az új technikáknak a lehető legmagasabb szintű biztonságot kell nyújtaniuk, és minden tervezési erőfeszítést arra kell fordítani, hogy kizárják az összes biztonsági kockázatot.
A Weiss Umwelttechnik mérnökei és tervezői összedugták a fejüket az autóipar fő fejlesztőivel, hogy új tesztrendszereket fejlesszenek ki. Az az elképzelésük, hogy ezeket az új technikákat a valósághoz a lehető legközelebbi körülmények között teszteljék, hogy megfeleljenek a biztonságos jövő követelményeinek.
Az ezekben a tesztrendszerekben alkalmazott biztonsági berendezések minimális szinten tartják a kockázatot, miközben a tesztelés szándékosan átlépi a normál használat határait.
Kockázatok azonosítása
- Kémiai reakciók, hőterhelések, túltöltésre adott reakciók
- Gyors töltésre adott reakciók
- Károsodásra, sérülésekre adott reakciók
- Mechanikus és dinamikus terhelések