Klíma-, és hőmérséklet-tesztkamra gépkocsik első lámpáinak tesztelésére

Szél, eső, napfény, szívóhatás – Az integrálható autólámpákon kipróbált, klimatikus és környezeti szimulációk kombinált tesztje végezhető el, ami többek között lehetővé teszi a gépkocsik első lámpáinak reprodukálható feltételek melletti minősítését.

Járművek fényszóróinak tesztelése

szél, eső, nap és nyomás kombinációJA –

MOTORTÉR-SZIMULÁCIÓS Hőmérséklet tesztkamra

Hőmérsékleti tesztek teljesítményadatai

  • Hőmérséklet tartomány: -40°C …+130°C
  • Hőmérséklet időbeli eltérése az IEC 60068-3-5 szerint a mérőtér középpontjában ±1.0K

 

szél, eső, nap és nyomás kombinációJA 
KÖRNYEZETI FELTÉTELEK SZIMULÁCIÓJA KlímakamrÁBAN

Hőmérsékleti tesztek teljesítményadatai

  • Hőmérséklet tartomány: -40°C …+80°C
  • Hőmérséklet időbeli eltérése az IEC 60068-3-5 szerint a mérőtér középpontjában ±1.0K

Klímatesztek teljesítményadatai

  • Hőmérséklet tartomány: -40°C …+80°C
  • Hőmérséklet időbeli eltérése az IEC 60068-3-5 szerint a mérőtér középpontjában ±1.0K
  • Páratartalom: 10% … 95%RH.
  • Harmatpont tartomány: kb. +4°C …+79°C.

  

KIEGÉSZÍTŐ EGYSÉGEK A TESZTEKHEZ 

Szél ventilátor a külső oldalra 
A légköri feltételeket szimuláló tesztkamrát ventilátorral látták el. A ventilátorral legalább 50 km/h sebességű szeleket lehet létrehozni. A levegőt egy belső csővezetéken át egyenesen a lámpafejekhez vezetik.

Műszaki adatok

  • Szélsebesség 25 … 50km/h (7 … 14m/s) között szabályozható a keresztirányú, 660 x 400 mm nagyságú felületre számolva
  • Maximális ventilátor teljesítmény: kb. 13.500m³/h

Eső öntözőfej a külső oldalon 
Az eső szimulációhoz a külső részen egy öntözőegység található. Az esőszimuláció +10°C és +35°C között történik, két darab, állítható, kúpos, rozsdamentes acélfúvóka segítségével. A fúvókák egyenesen a mintadarabra irányíthatók. Amint az eső-szimuláció elkezdődik a kamrahőmérséklet vezérlő és a belső légkeverő ventilátor automatikusan készenléti üzemmódba kapcsol. A vízmennyiség egy szabályzószeleppel pontosan beállítható. Az öntözőegység ki- és bekapcsolása az egyik digitális csatornán történik. Az esőztetés utáni jégképződés kivédésére a csöveket és a fúvókákat sűrített levegővel automatikusan kiszárítják. Erre a célra, a kamrára egy különálló sűrített levegő csatlakozást telepítettek.

Nyomáscsökkentő egység a belső térhez 
A gépkocsi mozgásánál fellépő légáramlatok hatására nyomáscsökkenés alakul ki a motortérben. Ennek a folyamatnak a szimulálására a mi lámpatesztelő berendezésünk belsejébe nyomáscsökkentő egység építhető be. Egy ventilátor közvetlenül a mérőtérből szívja ki a levegőt. A nyomáscsökkentő egység megfelelő vezérelése és kikapcsolása funkciógombbal történik.

Műszaki adatok

  • Nyomáscsökkenés max. 10 mbar (gyári beállítás, nincs mérve vagy vezérelve)
  • A hőmérséklet-tartomány >10°C tartományban használható.
  • Szakaszos üzemmód.

Napfényszimulációs kiegészítés 
A napfény szimulációjához a Vötsch autólámpa tesztelő készüléke adott esetben MHG-lámpával szerelhető fel. A sugárzás a kamramennyezetbe beépített boroszilikát üvegszűrőn át lép be a mérőtérbe. Ez a kiegészítés a közbenső részbe van beillesztve.

Műszaki adatok

  • A függőleges sugárzással besugárzott tesztfelület kb. 400 x 400mm
  • 1 db sugárzóegység 1.2kW-os fém-halogén lámpa
  • Folyamatosan szabályozható besugárzás 800 …1200W/m² között, a vizsgálati felületre viszonyítva
  • Megvilágítás egyenletesség ±5% a vizsgálati felületre számolva
  • A globál-sugárzó spektrális tartománya 280 nm-től 3000nm-ig terjed, ez éppen az, ami az öregedési vizsgálatokhoz ajánlott.